「統合的絵画」


私の作品には透明のアクリル板を彫りその空洞へ絵の具を流しこみ、

作品の裏側を表側として反転させた状態で提示するという全く独自の技法が用いられている。

それはつまり絵画の世界に居ながら、絵画の「表」/「裏」を転覆し、「彫刻」/「絵画」の間の境界線を取り去り、

ネガ/ポジの位置にあると思われていた様々な概念を統合的に一つの作品として成立させるということである。

今回の「統合的絵画」ではその考え方を作品のフォーマットにまで広げた展示を行う。

その作品は絵画の観念上の最小単位であるdotでもあり、全てを包括する円でもある。

それは時間経過に伴う筆致を最小単位まで解体し制作のはじめから終わりまでのすべての行為と

構造を現前させていることを示し、あらゆる概念や色彩は全て等しい価値を持つ存在として共存することを示す。  

田附 楠人

 


「THE ONE PAINTINGS」

In my work, I use a completely original technique that involves carving a transparent acrylic board, pouring paint into the resulting cavities and , then displaying the backside of it As the result of this process I, while staying in the world of painting, create one work that brings together opposite like “positive” and “negative” concepts: subverting the front and the back , removing the boundary between sculpture and painting.
「THE ONE PAINTINGS」 is an exhibition that extends this thinking to the format of a work of art. The work is also a dot, which is the smallest unit in the notion of painting, as well as a circle that encompasses all. This brakes the brushstrokes over time to the minimum unit and reveals all the actions and structures of creation from start to finish, showing that all colours and concepts coexist as beings of equal value.  

Tazuke Cousteau

 





back